Čista hemija

Posted: January 17, 2015 in Drama, Kriminal
Tags: , , , , , ,

Čista hemija (Breaking Bad)

images

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Kreator: Vince Gilligan

Uloge:  Bryan Cranston,  Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris…

Žanr: Drama

IMDB rating: 9.5

Čista hemija (Breaking Bad) je kriminalna drama američke tv mreže “AMC“. Radi se o seriji čiju sam prvu sezonu jednom prilikom skinuo dok sam bio bolestan. Pošto mi je jutarnji ritual čitanje vesti i prelistavanje internet portala, na jednom mestu sam naišao na vest kako glavnoj glumici stižu prave pretnje smrću zbog svoje uloge. Ušao sam na tu vest i malo po malo, u povezanim vestima, sam čitao sve više o ovoj seriji. Onda sam otišao na sajt “IMDB” i tu video ocenu, u to vreme 9.6, i tako saznao da se radi o najbolje ocenjenoj seriji svih vremena. Pošto sam znao da me čeka neko vreme ležanja u krevetu, skinuo sam prvu sezonu i krenuo da gledam. Moram priznati da me u početku nije kupila… Odgledao sam prvu epizodu, pa drugu, ali posle treće… Nisam mogao da prestanem da gledam! Ne želim da lažem, ali mislim da sam odgledao sam sve sezone za manje od nedelju dana. Jednostavno je fantastična. Seriju je kreirao Vince Gilligan, čovek koji je godinama pisao za seriju “X-files“. On je izjavio da je želeo da stvori protagonistu koji vremenom postaje antagonista, a to je sada, svima poznati – Volter Vajt, popularni “Hajzenberg” (Bryan Cranston). Radnja prati Voltera, profesora hemije, koji mora da radi i u autoperionici, pored posla u školi, kako bi izdržavao svoju trudnu suprugu Skajler Vajt (Anna Gunn), glumica koja je dobijala pretnje smrću, i svog sina Voltera mlađeg (RJ Mitte) koji ima cerebralnu paralizu. Jednom prilikom dok je radio u autoperionici, Volteru pozli i u bolnici mu dijagnostikuju rak pluća koji je inoperabilan. Kada je došao kući iz bolnice, na tv-u je video raciju jedne laboratorije kristalnog meta i količinu novca koji je policija tom prilikom zaplenila. Tom prilikom njegov šogor Henk (Dean Norris), koji je DEA agent, mu predlaže da s njim krene jednom u raciju, da to vidi uživo. Volter pristaje i dok je gledao raciju, on uočava njegovog bivšeg učenika Džesija (Aaron Paul) kako uspeva da pobegne i izbegne hapšenje. Volter posle pronalzi Džesija i da bi osigurao finansijsku budućnost svoje porodice pre nego što umre, oni se udružuju i počinju da prave najčistiji kristalni met.

Slika 2. Volter i Džesi

Slika 1. Volter i Džesi


Ono što izdvaja ovu seriju od drugih je priča, režija, nestvarno dobra gluma, samo glumci, ambijent…Ma, ne znam ni sam šta sve da nabrojim. Šta god da kažem, mislim da neću pogrešiti. Što se tiče tačnosti hemije u seriji, profesorka hemije na univerzitetu Oklahome, Donna Nelson, potvrdila dijaloge koji se tiču hemije. Jedina mala greška je što Volterov met ima duge kristale i jako je čist, a ima jaku plavu boju. Pravi met koji bi bio toliko čist bi, najverovatnije, bio beo ili bezbojan. Čak je ekipa popularne emisije “Rasturači mitova (Mythbusters)” pokušala da dokaže da su neke scene u seriji nemoguće i uspeli su u tome. Ipak, svi su se trudili da sve održe što tačnije  i realističnije, ali ipak moramo imati na umu da je ovo serija.

Voleo bih da spomenem još jednog lika iz serije, a to je Volterov i Džesijev advokat, Sol Gudman (Bob Odenkirk). Njegova harizma i gluma su mu donele spin-of seriju pod nazivom “Bolje pozovite Sola (Better Call Saul)” koja će početi da se prikazuje 8. februara 2015. godine.

Slika 2. Ekipa serije

Slika 2. Ekipa serije


Serija je prvi put emitovana 20. januara 2008. godine i trajala je 5 sezona sa ukupno snimljene 62 epizode. Poslednja epizoda je emitovana 29. septembra 2013. godine. Čista hemija je među najgledanijim i najbolje prihvaćenim serijama i smatra se za jednu od najboljih serija svih vremena. Osvojila je brojne nagrade, a spomenuću samo šesnaest Emi nagrada, dva Zlatna globusa, a tu su i mnoge druge… Takođe je 2013. godine ušla u Ginisova knjigu rekorda kao najbolje ocenjena serija ikada.

Posle svega što napisah, da li uopšte treba da vas ubeđujem da pogledate ovu seriju?

Leave a comment